Четвер, 21/Лис/2024, 9:03 PM
Персональний сайт Осадчий Іван Григорович
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
Методичні рекомендації щодо розроблення внутрішньої системи забезпечення якості освіти!
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 19




Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

6:40 PM
Сьогодні - 60!

Сьогодні – 60!

З них 45 – в педагогіці (педучилище, інститут, робота)!

Що ж вдалося розробити/створити і впровадити?

1988 рік.  «Структурно-рівнева соціалізація особистості (виховна система школи)», яку розробив як альтернативу наявної тоді системі виховання. Цю авторську виховну систему  легко вирізнити серед інших за сукупністю  7 спільнот  (з позиції дитини), в яких організовуються соціальні вправи для вихованців: Я – людина, Я – член сім’ї, Я – учень школи, Я – житель села/міста, Я – житель області/краю, Я – громадянин України, Я – житель планети Земля. В 2003 році, через 15 років після її створення, авторитетний всеукраїнський тижневик «Освіта» розмістив про неї матеріали з подвійною назвою «Структурно-рівнева соціалізація особистості або Про пісню, яка стала народною». Чому з’явилася  така назва цілком зрозуміло, адже важко було знайти регіон де б не «переспівували» цю виховну систему, але вже як свою! І на конкурсах з нею вигравали, і в книги вона потрапляла.  Але то таке!

1992 – 1995 роки. «Методика проєктно-цільового управління школою». Насправді це була перша в Україні системна теорія і практика проєктного управління у сфері освіти.  Розробив її як альтернативу модному тоді програмно-цільовому управлінню, яке вважав неефективним в надзвичайно динамічних соціально-економічних умовах тогодення. З того часу в українській педагогіці прижилися запропоновані  мною терміни «проєктно-цільове управління»,  «цільовий проєкт», «каскадні програми  розвитку» як впорядковані сукупності цільових проєктів тощо. А програмно-цільове управління його автори десь так років  через десять почали називати вже «програмно-цільове (проєктне) управління» і «полюбили» проєкти, які  раніше активно висміювали. Діалектика, вона така!

1999 – 2001 роки. «Мережева педагогіка»  і її інструменти, яким дав назву «освітній округ», «опорний заклад освіти», «філія опорного закладу освіти». Всі ці терміни з 2017 року вже є в Законі України «Про освіту».  Розробив нормативно-організаційне забезпечення 12 (!)  видів освітніх округів і першим в Україні створив районний освітній округ, міжшкільні і шкільні освітні округи. Шкода, що ідею геть вихолостили впродовж 2016-2019  років і направили педагогічний «нарід»  шукати щастя за вже протореним маршрутом –   «адна школа на 3-5 дєрєвєнь!».

1999 рік. «Концепція  районної асоціації дитячих організацій» (розроблялась як інструмент  соціалізації  і виховання учнів завдяки наявності додаткових можливостей в територіальних освітніх системах).  Було також створено Районну асоціацію дитячих організацій Ставищенщини РАДОС «Крона». Ще й сьогодні існує і діє!

1999 рік. «Концепція проєктно-модульної організації районного методичного кабінету» (чотири профільні методичні центри, проєктно-цільове управління,  каскадні програми розвитку, робота з персоналом, власні періодичні видання і дайджести педагогічних новинок тощо). Шкода, що результати цієї унікальної і досить тривалої  науково-методичної роботи вже немає де застосовувати. Так простіше, …  усім простіше!

2001 рік. «Теорія  БМ-систем («систем без меж»)». Ця синергетична теорія мереж (сіток) дозволяє створювати інструменти забезпечення спрямованого розвитку освітніх систем (ну дуже «складна»  річ, але … така ж красива і продуктивна!).

2009 рік. «Програма розвитку педагогічної культури вчителя «Дельта+»». Це інструмент  саморозвитку вчителя, за результатами якого визначався рівень його педагогічної культури («фахівець», «професіонал», «майстер»), офіційно видавався диплом, а вчитель отримував нагороди і додаткові академічні права.

2010 рік. «Програма розвитку управлінської культури директора закладу загальної середньої освіти «Дельта УК+»».  Програма є інструментом саморозвитку директора закладу загальної середньої освіти і передбачає  реалізацію ним  12 цільових проєктів впродовж кількох років. За результатами такої діяльності  директору присвоювалося звання «директор-майстер», вручався диплом, встановлювалася доплата до посадового окладу тощо.

2011 рік. «Інституційна модель системи загальної середньої освіти». Це фактично специфікація збагаченого освітнього середовища,  в якому  учень базової та старшої школи має можливість розбудувати власну індивідуальну освітню траєкторію.

2015 рік. «Концепція громадянського виховання учнів в системі загальної середньої  освіти». Завдяки їй можна розробляти різні типи і види виховних систем закладів  і територіальних систем освіти.

2017 рік. «Сертифікована пролонгована форма навчання (СП-форма) в системі підвищення кваліфікації». Передбачає, що ініціатива провести сертифікаційний навчально-методичний захід може належати будь-кому (фізичній або юридичній особі, працівникові закладу освіти тощо), його програма затверджується відповідною кафедрою закладу післядипломної  (вищої) освіти, сертифікат видається від імені закладу післядипломної (вищої) освіти, а ініціатор і виконавець заходу отримує 90% коштів, які надійшли від одержувачів освітньої послуги.

2019 – 2021 роки. «Педагогіка якості освіти» як організаційна освітня технологія забезпечення якості загальної середньої освіти («фундаментальна» річ і … моє найменшеньке  «дитятко»!).

А ще вдалося сформулювати такі  організаційні принципи:

  • принцип поетапного привласнення мети діяльності (1992 р.), який дає відповідь на те, як(!)  забезпечувати внутрішню активність об’єкта виховання/управління (і головне, що це працює безвідмовно!). 
  • принцип фундаментальної відповідності  (2007 р.), який дозволяє обрати напрям успішних (!) перетворень/реформ в освітніх системах;
  • принцип невизначеності в освітніх системах (2008 р.), який пояснює чому неможливо (!)  одночасно визначати і результати освітньої діяльності,  і суб’єктів,  які забезпечили досягнення цих результатів. Це – «смертельне зілля» для всіх перевіряльників!

Важливо, що всі (!)  результати педагогічного пошуку вдалося опублікувати  у двох сотнях одноосібних праць і впровадити (!!!) в практику (де локально, а де й досить таки широко!).

Для тих, кого вдалося зацікавити, зручним путівником для ознайомлення із моїм авторським доробком може бути цей персональний  сайт.

P.S. Що це було?

Непереборне юнацьке бажання стати вченим і служити народу України, адже ми, українці,   самодостатні, суб’єктні, успішні!

 

Переглядів: 131 | Додав: ig-osadchiy | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук
Календар
«  Листопад 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів






Copyright MyCorp ©, На сайті використано фрагменти зображень фракталів з https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons; 2024
uCoz