Середа, 27/Лис/2024, 7:42 AM
Персональний сайт Осадчий Іван Григорович
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
Методичні рекомендації щодо розроблення внутрішньої системи забезпечення якості освіти!
Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [51]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 19




Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Про освітній процес у закладі загальної середньої освіти
[ Викачати з сервера (46.8 Kb) ]19/Лис/2019, 3:42 PM

Про освітній процес у закладі загальної середньої освіти

http://education-ua.org/images/users/avatars/1761/11986599_150056115337112_4487633956486813841_n.jpg

Автор:

Іван Осадчий

Опубліковано

28.02.2019

    Стрімкий розвиток глобального інформаційного простору та значне посилення соціальної комунікації сприяють збагаченню сфери освіти новими ідеями, ресурсами та засобами і способами діяльності. Важко переоцінити усі позитивні наслідки від цих процесів для становлення і розвитку сучасної високоефективної освіти, яка законодавчо визначена в Україні «основою інтелектуального, духовного, фізичного і культурного розвитку особистості, її успішної соціалізації, економічного добробуту, запорукою розвитку суспільства, об’єднаного суспільними цінностями і культурою та держави» (преамбула ЗУ «Про освіту»).

    Натомість, уже сьогодні є очевидним, що стихійне поглинання вже давно спраглою до змін системою загальної середньої освіти усього наявного «матеріалу» без його належного наукового аналізу та відбору є серйозною загрозою для освіти як технологічно організованої сфери виробництва (створення) освітньої послуги [4], яка має відповідати освітнім потребам людини ХХІ століття і вимогам державних стандартів освіти.

    Упродовж останніх років спостерігається тривожна і вже усталена тенденція проникнення та механічного упровадження у сферу освіти інструментарію соціології для пізнання і змінювання освітніх систем та витіснення ними педагогіки як науки про організацію та розвиток освіти.

    Ця тенденція вже проявилася в:

  • заміні достовірного знання як основи для прийняття рішень результатами опитувань соціуму, професійних спільнот та цільових груп;
  • витісненні системної, науково обґрунтованої та технологічно досконалої та методично доцільної, тривалої та послідовної в часі педагогічної діяльності ситуативною акційною навчально-пізнавальною діяльністю;
  • заміні в освітньому процесі здобування і створення нових знань, формування умінь і навичок в спеціальному освітньому середовищі або реальних умовах простим інформуванням здобувачів освіти, інструктуванням їх як користувачів та «тренінгуванням» у звичайних класних кімнатах, підміні навчання, у кращому випадку, інтерактивними виставами «одного актора» (звісно, що працює тільки вчитель, а учні спостерігають, долучаються, спілкуються, оцінюють тощо).

    Окреслені негативні тенденції повсюдно спричиняють зниження рівня результатів навчання учнів, що підсилює невдоволення школою та живить репетиторство.

    Натомість, за збереження нереформованої управлінсько-методичної освітньої вертикалі, яка сьогодні вже де-факто відчула себе цінністю «нової української школи», описані тенденції знайшли своє відображення у новому феномені, який доцільно визначати як імітаційну освітню інноватику, яка, на жаль, має потужну PR-підтримку, в т. ч. і за державні кошти.

    Сьогодні повсюдно спостерігаємо що:...

Категорія: Мої файли | Додав: ig-osadchiy
Переглядів: 130 | Завантажень: 4 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук






Copyright MyCorp ©, На сайті використано фрагменти зображень фракталів з https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons; 2024
uCoz