Актуальні проблеми системи загальної середньої освіти сільської місцевості та способи й результати їх розв’язання: авторський контент (виступ на академічних читаннях кандидатів для обрання членами- кореспондентами НАПН України, 10 жовтня 2016 року)
Наукові дослідження освітніх систем, особливо ті, що потребують проведення натуральних експериментів, їх формувальних етапів, завжди супроводжуються додатковими зусиллями, пов’язаними з тим, що необхідно зруйнувати наявний у системі порядок, вивести її з рівноважного стаціонарного стану, а вже потім – упроваджувати розроблені (створені, змодельовані)
новації!
Інколи на вирішення окреслених проблем йдуть роки, інколи для дослідника право на змінювання є недосяжною мрією, або ж наявні перепони на просторі традицій є непереборними!
Я дякую долі, що моя педагогічна й наукова діяльність відбувалася та відбувається в умовах, коли великі й малі соціальні (освітні) системи природно, об’єктивно прийшли в рух, почали інтенсивно змінюватися і для впровадження авторських новацій необхідно було впіймати вітер змін у вітрила власної педагогічної діяльності. Зрозуміло, що для цього потрібно було вийти в море – море практичної педагогіки, не переховуватися в тихих гаванях, а бути там, де зароджуються найбільш гості проблеми, панують нагальні виклики....
|