МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНА ОСВІТНЯ УСТАНОВА
«НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР З ПИТАНЬ ЯКОСТІ ОСВІТИ»
вул. Металістів, 5-А, м. Київ, 03057 тел. (044) 204-98-06, ф. (044) 456-85-62 e-mail: info@ak.gov.ua, www.ak.gov.ua
«___» _________2019 № ______
Міністерство освіти і науки України
Державна служба якості освіти України
Щодо проекту Методики експертного оцінювання
професійних компетентностей учасників сертифікації
(за результатами вивчення їх практичного досвіду)
За результатами проведеної експертизи проекту Методики експертного оцінювання професійних компетентностей учасників сертифікації (за результатами вивчення їх практичного досвіду), розміщеного на офіційному сайті Державної служби якості освіти України (далі – Оприлюднені матеріали), висловлюємо наступні зауваження та пропозиції.
1. Оприлюднені матеріали не містять організаційних засад, науково обґрунтованих та об’єктивних методів, способів (прийомів) і засобів експертного оцінювання, а тому не є методикою експертного оцінювання будь-чого, їх зміст не відповідає заявленій назві, що дезінформує професійну спільноту і пересічних читачів.
2. Оприлюднені матеріали містять назви Критеріїв, сформульованих у термінах професійних компетентностей (наприклад, здатність до …) та Показників, сформульованих у термінах педагогічної діяльності (наприклад, бере участь, розуміє, співпрацює, забезпечує тощо), що є підтвердженням того, що при їх розробленні було використано Професійний стандарт «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», затверджений наказом Міністерства соціальної політики України від 10.08.2018 №1143 (далі – Професійний стандарт вчителя).
Натомість, без надання будь-яких обґрунтувань, наявні в Професійному стандарті вчителя 46 професійних компетентностей, які відповідають 8 трудовим функціям, в Оприлюднених матеріалах було об’єднано в 4 Критерії, які містять 25 Показників із зміною формулювань та змісту самих професійних компетентностей, що є неприпустимим.
У ст. 51 Закону України «Про освіту» зазначено, що педагогічні працівники, які успішно пройшли сертифікацію «можуть залучатися до проведення інституційного аудиту в інших закладах освіти, розроблення та...
|