П`ятниця, 17/Тра/2024, 12:08 PM
Персональний сайт Осадчий Іван Григорович
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
Методичні рекомендації щодо розроблення внутрішньої системи забезпечення якості освіти!
Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [17]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 19




Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Модель досконалості внутрішньої системи забезпечення якості загальної середньої освіти

Осадчий І.Г.,

доктор педагогічних наук

 

Модель досконалості внутрішньої системи забезпечення якості загальної середньої освіти (Модель досконалості ВСЗЯО:8ПД)

 

(за матеріалами посібника Осадчий І.Г. Внутрішня система забезпечення якості загальної середньої освіти: науково-практичний коментар у запитаннях та відповідях [Електронне видання] / І. Г. Осадчий Дніпро: Середняк Т. К., 2019, 92 с. – Режим

доступу:https://drive.google.com/file/d/1J1mLVOY9ZCYjn48kstaxZ1Wgd3HQ2x8Z/view )

 

 

   Для створення зручного у використанні цілісного уявлення про освітню діяльність закладу загальної середньої освіти пропонуємо під нею розуміти єдність трьох процесів, а саме: вироблення освітньої послуги (створення освітнього середовища), надання освітньої послуги (здійснення освітнього процесу) та забезпечення якості освіти (функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти).

   Внутрішню систему забезпечення якості загальної середньої освіти подамо у вигляді його моделі досконалості – сукупності обмеженої кількості параметрів досконалості, за допомогою яких можна однозначно описати стан динамічної системи (об’єкта, процесу). Параметр досконалості – це інтегральна макрохарактеристика системи (об’єкта, процесу) за якою оцінюють повноту позитивних якостей (довершеність) будь-чого. Значення параметрів досконалості змінюються дискретно у визначеному інтервалі.

  Модель досконалості внутрішньої системи забезпечення якості освіти подамо у вигляді сукупності 8 параметрів досконалості (скорочено – Модель досконалості ВСЗЯО:8ПД).

   Нижче розкрито зміст параметрів досконалості внутрішньої системи забезпечення якості освіти закладу загальної середньої освіти.

1. Визначеність. Внутрішня система забезпечення якості освіти є самоцінністю, яку створив заклад освіти завдяки цілеспрямованій діяльності, а її складники та механізми (правила і процедури) функціонування визначено, сформульовано в зручній для сприймання, розуміння і використання формі та відображено в документах закладу освіти і оприлюднено.

2. Структурованість. Внутрішня система забезпечення якості освіти має встановлену структуру, до якої як обов’язкові складники входять політика у сфері якості, цілі у сфері якості, організаційно-функціональна структура внутрішньої системи забезпечення якості освіти, плани дій з досягнення цілей у сфері якості, процеси досягнення цілей у сфері якості, система моніторингу потреб замовників освітньої послуги і очікувань зацікавлених сторін та рівня їх задоволеності.

3. Актуальність. Внутрішня система забезпечення якості освіти існує для досягнення конкретних і нагальних для закладу освіти цілей у сфері якості освіти, відповідно до персоніфікованих освітніх потреб замовників освітньої послуги та очікувань зацікавлених сторін, а її функціонування є практико-орієнтованим.

4. Цілеспрямованість. Внутрішня система забезпечення якості освіти спрямована на досягнення чітко визначених на конкретний період цілей у сфері якості освіти.

5. Системність. Внутрішня система забезпечення якості освіти є сукупністю взаємоузгоджених складників із встановленими зв’язками (від цілей до дій і результатів), які в єдності слугують постійному поліпшенню освітньої послуги та підвищенню рівня задоволеності її замовників і відповідності очікуванням зацікавлених сторін.

6. Забезпеченість ресурсами. Внутрішня система забезпечення якості освіти має всі необхідні ресурси для ефективного функціонування і досягнення визначених цілей у сфері якості освіти.

7. Задіяність персоналу. Внутрішня система забезпечення якості освіти створюється, функціонує та постійно поліпшується за безпосередньої участі та при повній поінформованості всіх співробітників закладу освіти.

8. Результативність. Результатами функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти є конкретні покращення освітнього середовища (ОС), освітнього процесу (ОП), внутрішньої системи забезпечення якості освіти (ВСЗЯО) закладу освіти, що уможливлює постійне підвищення якості освіти як послуги, зростання рівня задоволеності замовників освітньої послуги та відповідності очікуванням зацікавлених сторін.

   З практичної точки зору доречно, щоб параметри досконалості мали невелику кількість рівнів зрілості.

 Для зручності під час вирішення практичних задач рекомендуємо використовувати такі характеристики рівнів зрілості параметрів досконалості Моделі досконалості ВСЗЯО:8ПД:

   1-й рівень – низький;

   2-й рівень – середній;

   3-й рівень – достатній;

   4-й рівень – високий.

   Визначення рівня зрілості кожного параметра досконалості відбувається шляхом співставлення його дійсного стану із прикладами, наведеними в спеціальній текстовій таблиці (Додаток 1), починаючи з першого рівня і рухаючись до вищих рівнів. Наявним рівнем досконалості внутрішньої системи забезпечення якості загальної середньої освіти вважається найвищий рівень зрілості, який було досягнуто всіма його параметрами досконалості без будь-яких невідповідностей критеріям більш низького рівня.

Додаток 1.

Характеристики параметрів досконалості внутрішньої системи забезпечення якості освіти (далі – ВСЗЯО)

(Модель досконалості ВСЗЯО:8ПД)

№ п/п

Параметр досконалості

Рівні зрілості

Низький

Середній

Достатній

Високий

1.

Визначеність

Складники та механізми (правила і процедури) ВСЗЯО не визначено та не відображено в документах закладу освіти.

В цілому складники та механізми (правила і процедури) ВСЗЯО визначено і частково відображено в документах закладу освіти.

Складники та механізми (правила і процедури) ВСЗЯО визначено, відображено в документах закладу освіти, наявні окремі покращення деяких із них.

 

Складники та механізми (правила і процедури) функціонування ВСЗЯО визначено, сформульовано в зручній для сприймання, розуміння і використання формі, повною мірою відображено в документах закладу освіти і оприлюднено та наявне їх постійне поліпшення.

 

2.

Структурованість

ВСЗЯО не має встановленої структури.

ВСЗЯО має встановлену структуру, але вона тільки частково відповідає наявним вимогам до систем управління якістю, відсутня узгодженість між її складниками або відсутня значна кількість (два і більше) обов’язкових складників.

ВСЗЯО має встановлену структуру, яка загалом відповідає вимогам до систем управління якістю, але наявні окремі неузгодженості між її складниками.

ВСЗЯО має встановлену структуру, до якої як обов’язкові складники входять політика в сфері якості, цілі у сфері якості, організаційно-функціональна структура внутрішньої системи забезпечення якості освіти, плани дій з досягнення цілей у сфері якості, процеси досягнення цілей у сфері якості, система моніторингу потреб замовників освітньої послуги і очікувань зацікавлених сторін та рівня їх задоволеності, а також наявне її постійне поліпшення.

 

3.

Актуальність

Відсутні обґрунтування

актуальності заявлених цілей і змісту діяльності в сфері забезпечення якості освіти та їх зв'язок із нагальними проблемами закладу освіти і персоніфікованими освітніми потребами замовників освітньої послуги.

Цілі та зміст діяльності в сфері забезпечення якості освіти лише частково обґрунтовано наявністю нагальних проблем та окремими персоніфікованими освітніми потребами деяких замовників освітньої послуги.

ВСЗЯО загалом забезпечує досягнення конкретних і нагальних для закладу освіти цілей у сфері якості освіти, відповідно до персоніфікованих освітніх потреб деяких замовників освітньої послуги і очікувань зацікавлених сторін, та наявні окремі покращення.

 

ВСЗЯО забезпечує досягнення конкретних і нагальних для закладу освіти цілей у сфері якості освіти, відповідно до актуалізованих освітніх потреб замовників освітньої послуги та очікувань зацікавлених сторін, її функціонування є практико-орієнтованим та постійно поліпшується.

 

4.

Цілеспрямованість

Цілі в сфері якості освіти визначено в загальній формі, що унеможливлює досягнення конкретних результатів у сфері якості освіти.

Цілі в сфері якості освіти визначено, але більшість із них сформульовано в загальній формі, що унеможливлює досягнення конкретних результатів у сфері якості. освіти

ВСЗЯО загалом забезпечує досягнення поставлених цілей у сфері якості освіти, але наявні окремі недоліки щодо повноти результатів та термінів виконання.

 

ВСЗЯО

забезпечує досягнення всіх поставлених цілей у сфері якості освіти впродовж визначеного періоду.

 

5.

Системність

Між складниками ВСЗЯО відсутні системні зв’язки, що унеможливлює її функціонування.

Між окремими складниками ВСЗЯО відсутні системні зв’язки, що унеможливлює її ефективне та результативне функціонування.

 

ВСЗЯО є сукупністю взаємоузгоджених складників із встановленими зв’язками (від цілей до дій і результатів), але наявні незначні неузгодженості щодо функцій, змісту діяльності та тривалість акцій (дій).

 

ВСЗЯО є сукупністю взаємоузгоджених складників із встановленими зв’язками (від цілей до дій і результатів), які у єдності слугують постійному поліпшенню освітньої послуги та підвищенню рівня задоволеності її замовників і відповідності очікуванням зацікавлених сторін.

 

 

6.

Забезпеченість ресурсами

ВСЗЯО не забезпечена необхідними ресурсами.

ВСЗЯО забезпечена необхідними ресурсами лише частково.

ВСЗЯО забезпечена необхідними ресурсами, але наявні незначні недоліки щодо їх якості та кількості.

ВСЗЯО повною мірою забезпечена необхідними ресурсами для ефективного функціонування і досягнення визначених цілей у сфері якості освіти.

 

7.

Задіяність персоналу

До створення та функціонування ВСЗЯО залучено тільки адміністрацію закладу освіти.

До створення та функціонування ВСЗЯО залучено адміністрацію та окремих співробітників

закладу освіти.

ВСЗЯО було створено та відбувається її функціонування і поліпшення за участі та при добрій поінформованості більшості співробітників закладу освіти.

 

ВСЗЯО було створено та відбувається її функціонування і постійне поліпшення за безпосередньої участі та при повній поінформованості всіх співробітників закладу освіти.

 

 

8.

Результативність

Результати функціонування ВСЗЯО не визначаються, не обліковуються та не оцінюються.

Функціонування ВСЗЯО забезпечило окремі покращення ОС і ОП закладу освіти.

Результатами функціонування ВСЗЯО є окремі покращення ОС і ОП закладу освіти, що забезпечило зростання рівня задоволеності окремих замовників освітньої послуги та відповідності очікуванням окремих зацікавлених сторін.

Результатами функціонування ВСЗЯО є постійне поліпшення ОС і ОП закладу освіти, що забезпечило зростання рівня задоволеності замовників освітньої послуги та відповідності очікуванням зацікавлених сторін.

 

Категорія: Мої статті | Додав: ig-osadchiy (28/Лис/2019)
Переглядів: 543 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук






Copyright MyCorp ©, На сайті використано фрагменти зображень фракталів з https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons; 2024
uCoz